torsdag 30 juli 2015

Långläxa i engelska

I mitt försök att minska på förberedelse och pappersarbete införde jag långläxor i engelska. Var elev fick med sig en bok på engelska hem. Jag hade böcker i  4 olika svårighetsgrader. Det här var under tiden jag hade en integrerad 4-6. Nu i år kommer jag att undervisa i 2 rena 4or och vi får se om jag kommer att jobba med två svårighetsgrader eller en men det återstår att se. I vilket fall som helst så underlättade detta mitt jobb avsevärt.

Vi jobbade med kapitlet eller sidan i skolan. Läste den tillsammans och pratade om den så att arbetet inte var alltför främmande för dem när det var dags att göra jobbet hemma.

Var elev fick en egen läxbok i engelska och på insidan hade jag klistrat in instruktionerna för läxan. Dessa instruktioner fick även föräldrarna på sin mail.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar