fredag 28 augusti 2015

Matematik v.35

Jag är inte helt säkert om det var ett tecken från högre makter eller vad det var som gjorde att min bokbeställning inte riktigt slutade som jag önskade samtidigt som jag i hemlighet nog kan önska att den kan ta lite mer tid på sig. Varför? Jo den här veckan har vi med mer praktiska matteövningar som jag hämtat hem från Nationellt centrum för matematikutbildning och vi har arbetat med ett par av de sk. Strävorna.

http://ncm.gu.se/stravorna
Klicka på bilden för att komma till sidan.


1-9 visar vilka förmågor som främst behandlas och A-F visar inom vilket arbetsområde. Jag har fokuserat mig på 1A denna vecka och de övningar vi har arbetat med kan vem som helst också jobba med hemma och använda dem som spel tillsammans.
 

Jag har även visat dem leken sist kvar där vi tränade 2ans, 3ans, 4ans, 5ans och 10ans multiplikationstabeller och idag ska 4B också få prova på matte-mastermind som 4A gjorde häromdagen.

En sak är säker.. vi har inte varit direkt sysslolösa. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar